1. Home
  2. /
  3. Academy

e-Learning

Online personeelstrainingen in soft skills

Ontwikkeling van personeel is belangrijk, voor henzelf én voor het verhogen van de kwaliteit van uw organisatie.

Het ViQZ e-Learning programma is met name gespecialiseerd in soft skills trainingen, die communicatieve en professionele vaardigheden van personeel op een speelse manier naar een hoger niveau brengen.

De unieke trainingen bestaan uit korte uitdagende online video’s met aansluitend enkele kennisvragen. Deze kunnen individueel worden toegewezen en zijn direct in de eigen personeelsapp van de medewerker zichtbaar. Zo kan elke medewerker zich ontwikkelen met een uitgebalanceerde personeelstraining, toegespitst op de functie binnen het bedrijf. ViQZ Academy maakt leren leuk, uitdagend en interessant!

Voor wie zijn de online trainingen geschikt?

Elke medewerker kan met ViQZ Academy belangrijke communicatieve of commerciële vaardigheden naar een hoger niveau brengen en het toepassen van hulpverlening leren.

De personeelstrainingen van ViQZ zijn onder meer geschikt voor werknemers van organisaties waarin klantencontact veelvuldig plaatsvindt. Van winkelpersoneel, klantenservice van webshops, horeca personeel, cateraars, monteurs, callcenter medewerkers, en groothandel personeel tot kopersbegeleiders bij bouwprojecten.

U krijgt

  • Startpakket van 42 personeelstrainingen
  • Verkoopvaardigheden
  • Communicatietrainingen
  • Presentatie en veiligheid
  • Educatieve en inspirerende video’s
  • Maandelijkse updates van trainingen
  • Aanbieden van onboarding trainingen
  • Presentatie van producttrainingen
  • Branchegerichte trainingsmodules
  • Toewijzen trainingen per individu of groep
  • Notificaties bij nieuwe of nog af te ronden trainingen
  • Pushbericht bij nieuwe trainingen
  • Scorings- en vorderingsfunctie
  • Incentive en beloningsfunctie

Hoe werkt ViQZ personeelstraining?

Personeel krijgt in de dagelijkse praktijk met verschillende situaties te maken. Op de werkvloer of bij klanten thuis. Weten uw medewerkers hoe zij kunnen reageren op vragen of klachten van (online) klanten? Wat de beste lichaamshouding is? Hoe zij het beste om kunnen gaan met diefstal of een conflict met een collega? Of hoe zij op een klantvriendelijke manier op meer bijkoop kunnen sturen?

In korte video’s worden op luchtige wijze levensechte situaties behandeld die op de werkvloer, in de winkel en bij klanten thuis kunnen voorkomen. Vervolgens wordt het onderwerp krachtig samengevat. De medewerker sluit de cursus af met een toets. Bij een positieve score is men geslaagd voor de training. Herkansen of de video terugkijken is altijd mogelijk. Voor iedere behaalde training krijgt de medewerker een certificaat per email toegestuurd.

De online video’s duren maximaal 3 minuten. Doordat de training in de app van de medewerker staat, kan de video elk moment van de dag en overal worden bekeken.

Onboarding trainingen

Met de inspirerende trainingen kan een zorgvuldig onboarding traject worden samengesteld en worden ingepland.

De combinatie met het gebruik van de berichtenapp zorgt voor een aangename introductie voor elke nieuwe werknemer. Inwerken gaat gemakkelijker en nieuwe medewerkers wordt sneller vertrouwd met hun nieuwe werkomgeving.

Personeelstraining toewijzen

Elke training kan per medewerker worden toegewezen. Dit doet u vanuit het ViQZ Management Systeem (VMS), waarin u alle personeelsplanningen regelt. Ook het toewijzen per team is mogelijk, zodat u een teamtraining kunt plannen of zelfs een bedrijfscompetitie kunt starten. De medewerker ontvangt een melding dat er een nieuwe training gereed staat in de app.

De resultaten van uw personeel worden overzichtelijk in het VMS weergegeven. Een extra mogelijkheid (niet in het standaardpakket inbegrepen) is het belonen van resultaten, ook in de vorm van een bedrijfscompetitie. Zo worden interne trainingen voor werknemers nog uitdagender!

Altijd handig: eerste hulp bij ongelukken

Op de werkvloer, in de winkel of in een horecagelegenheid kunnen er situaties ontstaan waarbij eerstehulpverlening noodzakelijk is. Wat te doen als een klant zich verslikt of een collega flauwvalt?

In samenwerking met het Rode Kruis is er een pakket hulpverleningscursussen samengesteld waarmee personeel in eerste instantie uit de voeten kan. Deze trainingen zijn standaard in het pakket inbegrepen.

de voordelen van e-academy

De voordelen van ViQZ Academy

inclusief bij ViQZ personeelsapplicatie
individuele trainingstrajecten én teambuilding
altijd en overal bij de hand
verbetering professionele kwaliteit
verhoging klanttevredenheid
regelmatig nieuw cursusaanbod
eigen videotrainingen toevoegen

Benieuwd geworden naar deze en alle andere mogelijkheden van ViQZ? Vraag dan vrijblijvend een gratis proefaccount aan!