1. Home
  2. /
  3. Betrokken personeel

Het belang van betrokken personeel.

Communiceren om te inspireren

Personeel is belangrijker dan ooit, want de klant is beter geïnformeerd en heeft veel meer opties om producten of diensten te kopen.

Het is bewezen dat betrokken medewerkers niet alleen meer resultaat boeken, maar ook functioneren als ambassadeur voor je bedrijf, vaak meer doen dan hun functiebeschrijving van ze vraagt, met innoverende ideeën komen en een bron van inspiratie zijn voor andere medewerkers.

Retail is compleet veranderd

Personeel is belangrijker dan ooit, want de klant is beter geïnformeerd en heeft veel meer opties om producten of diensten te kopen.

Het is bewezen dat betrokken medewerkers niet alleen meer resultaat boeken, maar ook functioneren als ambassadeur voor je bedrijf, vaak meer doen dan hun functiebeschrijving van ze vraagt, met innoverende ideeën komen en een bron van inspiratie zijn voor andere medewerkers.

Focus op relatie met personeel

Personeel is belangrijker dan ooit, want de klant is beter geïnformeerd en heeft veel meer opties om producten of diensten te kopen.

Het is bewezen dat betrokken medewerkers niet alleen meer resultaat boeken, maar ook functioneren als ambassadeur voor je bedrijf, vaak meer doen dan hun functiebeschrijving van ze vraagt, met innoverende ideeën komen en een bron van inspiratie zijn voor andere medewerkers.

Continu communiceren

Personeel is belangrijker dan ooit, want de klant is beter geïnformeerd en heeft veel meer opties om producten of diensten te kopen.

Het is bewezen dat betrokken medewerkers niet alleen meer resultaat boeken, maar ook functioneren als ambassadeur voor je bedrijf, vaak meer doen dan hun functiebeschrijving van ze vraagt, met innoverende ideeën komen en een bron van inspiratie zijn voor andere medewerkers.

Tips voor meer betrokkenheid.

Salaris niet doorslaggevend, maar wel belangrijk

Secundair, pensioen, thuiswerk

Creatief, huisvesting, yoga ruimte, abonnement

Geen email maar online interactie

Hierdoor ook inzicht in mening medewerkers

Vier successen, dat geeft waardering en vertrouwen

Winnend team

Online trainingen, webinars

Klantgerichtheid, cross-selling

Studiekosten onbelast vergoeden

Laat weten wanneer online contact

Start dag met online call

Goede onboarding geeft vertrouwen, snel inzetbaar

Maakt medewerkers fan

Uitdaging maakt werk betekenisvol

Zorgt voor intrinsieke motivatie

Winnaar worden, de beste

Successen vieren

Bedrijfsuitjes, borrels

Stilstaan privésituaties

Vier jubilea

Bied sneller vast contract

Makkelijker via WAB

Flexibel plannen met vast en flex personeel

Laagdrempelig en digitaal

Sta open voor / vraag om feedback

Wat wil je leren en bereiken?

Hoe creëer je die betrokkenheid?

Communiceren om te inspireren

Personeel is belangrijker dan ooit, want de klant is beter geïnformeerd en heeft veel meer opties om producten of diensten te kopen.

Het is bewezen dat betrokken medewerkers niet alleen meer resultaat boeken, maar ook functioneren als ambassadeur voor je bedrijf, vaak meer doen dan hun functiebeschrijving van ze vraagt, met innoverende ideeën komen en een bron van inspiratie zijn voor andere medewerkers.

Retail is compleet veranderd

Personeel is belangrijker dan ooit, want de klant is beter geïnformeerd en heeft veel meer opties om producten of diensten te kopen.

Het is bewezen dat betrokken medewerkers niet alleen meer resultaat boeken, maar ook functioneren als ambassadeur voor je bedrijf, vaak meer doen dan hun functiebeschrijving van ze vraagt, met innoverende ideeën komen en een bron van inspiratie zijn voor andere medewerkers.

Focus op relatie met personeel

Personeel is belangrijker dan ooit, want de klant is beter geïnformeerd en heeft veel meer opties om producten of diensten te kopen.

Het is bewezen dat betrokken medewerkers niet alleen meer resultaat boeken, maar ook functioneren als ambassadeur voor je bedrijf, vaak meer doen dan hun functiebeschrijving van ze vraagt, met innoverende ideeën komen en een bron van inspiratie zijn voor andere medewerkers.

Continu communiceren

Personeel is belangrijker dan ooit, want de klant is beter geïnformeerd en heeft veel meer opties om producten of diensten te kopen.

Het is bewezen dat betrokken medewerkers niet alleen meer resultaat boeken, maar ook functioneren als ambassadeur voor je bedrijf, vaak meer doen dan hun functiebeschrijving van ze vraagt, met innoverende ideeën komen en een bron van inspiratie zijn voor andere medewerkers.

Hoe maak ik een personeelsplanning?

Bij ViQZ regelt u de gehele personeelsplanning online. In het VMS (ViQZ Management System) ziet u in één oogopslag wie beschikbaar is op welke dagen en op welke afdeling of locatie er nog personeel nodig is. Ook ziet u meteen welke werknemers absent zijn door ziekte of vakanties en wanneer de belangrijke feestdagen in Nederland plaatsvinden. Onze duidelijke uitleg en gebruiksvriendelijke software zorgen ervoor dat u met alle gegevens in een handomdraai een fijne personeelsplanning maakt.

Het ViQZ kantoor in Warmond.
de voordelen van e-academy

Personeelsplanning app

Bij ons personeelsplanningssysteem is de ViQZ app voor medewerkers inbegrepen. Een handige personeelstool die uw medewerkers altijd bij de hand hebben. Zo kunnen ze altijd en overal hun eigen werkrooster direct inzien. Dat kan zelfs realtime, bijvoorbeeld op het moment dat er aanpassingen in het personeelsrooster worden doorgevoerd. Via de berichtenapp kunnen notificaties worden gestuurd als werkroosters klaarstaan of als planningen wijzigen.

Budgetteren

Met ViQZ kunt u ook sturen op budgetten. Op basis van ingegeven weekomzettargets kunnen budgetten voor het aantal medewerkers en de uren per groep, afdeling of locatie worden ingegeven. Ook kunnen dagelijks behaalde omzetten en bonbedragen worden verwerkt waarmee ViQZ op basis van deze kengetallen de gemiddeld behaalde resultaten per week en per groep berekent. Ook wordt bij het verwerken van verlofaanvragen direct getoond of bij het accorderen van de aanvraag de bezetting niet onder het minimale komt.

Mogelijkheden met de ViQZ app

Met name als u met oproepkrachten of ander flexibel personeel zoals zzp’ers werkt, is het belangrijk dat u weet wanneer ze beschikbaar zijn. Met de ViQZ medewerkersapp kan iedereen tot maanden van tevoren zijn beschikbaarheid aangeven of intrekken, zodat u hiermee rekening kunt houden bij de urenplanning. Deze mogelijkheid kan eventueel ook voor vaste medewerkers worden aangezet.

Zodra het personeelsrooster is gemaakt en online beschikbaar is, kunnen wijzigingen door medewerkers worden aangevraagd via de berichtenapp in de eigen personeelstool.

Heeft een werknemer langer gewerkt dan in de planning stond? Geen probleem, dit kan hij eenvoudig doorgegeven in de ViQZ app. U ontvangt als beheerder vervolgens een melding, waarna u de overwerkmelding kunt goedkeuren of afwijzen.

Via de personeelsapp kunnen medewerkers snel en eenvoudig vakantie en andere verlofdagen aanvragen en absentie doorgeven. Belangrijke feestdagen staan al voor u ingevuld. U ontvangt de aanvragen in het ViQZ Management System (VMS), waar u ze kunt goedkeuren of afwijzen. Uw personeel ontvangt vervolgens een notificatie van uw reactie.

Wilt u een medewerker op verschillende locaties kunnen inroosteren? Bij onze personeelsplanningssoftware is dit standaard ingebouwd. In het ViQZ Management System, waarin alle personeelsplanningen plaatsvinden, ziet u in één oogopslag wie beschikbaar is op welke dagen en op welke afdeling of locatie er nog personeel nodig is. Ook het aanpassen van de locatiebezetting kan op eenvoudige wijze in het VMS.

Heeft een medewerker kosten gemaakt? Ook dat kan eenvoudig via de personeelsapp worden gemeld. De declaratie-aanvragen verschijnen vervolgens in het ViQZ Management System, zodat u ze kunt bekijken en afhandelen.

In het maandoverzicht wordt alle informatie nauwkeurig verzameld, in bepaalde gevallen na goedkeuring van de manager. Het overzicht toont onder meer de (automatische) urenregistratie, kostendeclaratie en het uur- en maandloon. Hiervan kunt eenvoudig een uitdraai of export maken.

De beheerder van de personeelsapplicatie kan gebruikers toevoegen voor de verschillende modules en delen afschermen. Ook kan de applicatie door meer personen worden beheerd. Dit is gemakkelijk in te stellen.

Ook voor flexplanningen

Hoe kunnen oproepkrachten, werknemers met een nulurencontract of min-maxcontract het beste worden ingeroosterd? Wisselt de beschikbaarheid van uw personeel? Met de medewerkersapp van ViQZ kunnen uw flexwerkers eenvoudig van tevoren doorgeven wanneer zij beschikbaar zijn. Tijdens het maken van de uurroosters wordt duidelijk aangegeven of een werknemer is ingepland voor meer of minder uren dan is afgesproken.

Uw personeelsplanning is maatwerk

Elk bedrijf is uniek en heeft specifieke behoeftes qua planning, urenregistratie en beheer. ViQZ is een flexibel personeelsplanningssysteem. Hierdoor is het mogelijk een maatwerk planningsapplicatie te ontwerpen waarvan u het meeste rendement heeft. We gaan graag met u in gesprek over het maatwerk voor uw personeelsplanning. Neem hiervoor contact met ons op of vraag een gratis demo aan.

Branches

Winkel(s), magazijn, logistiek, kantoor en een webshop … Zomaar een greep waaruit een detailhandelsbedrijf of groothandelsbedrijf, dat tastbare producten verkoopt kan bestaan. ViQZ personeelsplanning is uitermate geschikt voor bedrijven met meerdere locaties. Denk bijvoorbeeld aan winkels in de modebranche of fashion retail, levensmiddelenzaken, woninginrichting, autobranche, supermarkten, tweewielerzaken, warenhuizen, bouwmarkten of een zelfbedieningsgroothandel. Diverse detailhandelaren passen ViQZ nu toe bij het maken van urenplanningen.

Ook organisaties die diensten leveren, zoals bijvoorbeeld reisorganisaties, kapperszaken, callcenters, schoonmaakbedrijven en andere facilitaire dienstverleners kunnen met ViQZ de meest efficiënt personeelsroosters maken.

ViQZ wordt door verschillende horecabedrijven naar volle tevredenheid gebruikt. Onder meer de mogelijkheid om personeel op verschillende locaties te plannen en de beschikbaarheid optie maken ViQZ waardevol voor het maken van horeca personeelsroosters. Bent u een cateraar of restaurant, met of zonder bezorgdiensten? Of verzorgt u de personeelsplanning van een horecaketen, sportschool, of attractiepark? Wellicht biedt ViQZ u ook nieuwe kansen, waarmee het plannen van personeelsbezetting soepeler verloopt.

De flexibele personeelsplanning app maakt het slim indelen van personeel op verschillende projecten mogelijk. Zo weet elke medewerker ruim van tevoren op welke locatie hij die dag of tijdstip van de dag wordt verwacht.

Met ViQZ maakt u een bemanningsplanning in weekcycli, zodat u eenvoudig de op- en af weken in kunt plannen. Bovendien kan de app in verschillende talen worden ingesteld, ideaal voor de scheepvaart waarin met veel nationaliteiten gewerkt wordt. Via de berichtenmodule kunt u uw crew bovendien altijd optimaal informeren in hun eigen bemanningsapp.

Strategische personeelsplanning is belangrijk in de zorg, zowel in de thuiszorg als op zorgafdelingen van reguliere ziekenhuizen, particuliere geestelijke gezondheidszorg  en particuliere zorginstellingen, huisarts- of tandartspraktijken, klinieken en paramedische zorg. ViQZ helpt bij de realisatie hiervan en zorgt voor verbinding tussen teams. Door efficiënte roosterplanning software, in combinatie met effectieve communicatie- en individuele e-learning tools

In de kinderopvang gelden verschillende verplichte maatregelen om de veiligheid van kinderen te waarborgen. Regels voor leidster of beroepskracht kind-ratio, vaste gezichtencriterium, het vierogenprincipe en de achterwachtregeling hebben invloed op de juiste personele bezetting. ViQZ personeelsplanning helpt kinderdagverblijven en buitenschoolse opvang (BSO) met het maken van efficiënte uurroosters. Zowel op één als op meerdere locaties.

Door zaken binnen onze organisatie verder te automatiseren met o.a. ViQZ ben ik op de administratie teruggegaan van 3 naar 2 medewerkers.

Rene Bot, Bot Wonen, Pronto, Superkeukens, Profijjt

“We zochten een snellere en gemakkelijkere manier om personeelsroosters naar onze medewerkers te sturen, en om de maandoverzichten te exporteren. Met ViQZ kan dat. De app maakt mijn werk gemakkelijker. Wij erg tevreden met VIQZ. Er zijn regelmatig updates, de app wordt steeds efficiënter gemaakt. Ook over de service ben ik zeer tevreden. Er wordt meteen gereageerd op mijn berichten en als ik om bepaalde aanpassingen vraag wordt ervoor gezorgd dat deze zsm worden doorgevoerd.”

Latife, EKMEKCI (Lunchrooms & Catering, Rotterdam)

Wat een plezier om te werken met ViQZ. Het is overzichtelijk, makkelijk in gebruik en sluit perfect aan op onze wensen. Onze medewerkers in de buitendienst gebruiken de ViQZ app. Alle medewerkers zijn enthousiast en zeer tevreden. De app is overzichtelijk en makkelijk in gebruik. 

Heb je een probleem of vraag, een belletje is genoeg en alles wordt opgelost of uitgelegd. 

ViQZ is een echte aanrader voor iedereen die wil innoveren en met plezier wil werken.

Petra van de Langkruis, Zorg@Home

Aanrader! Zowel wat mensen achter het product betreft als het product zelf!!! One of a kind! #happycustomer

Moss Dolman, MOSS fietskoeriers

Na 2 maanden gebruik van de viqz app wil ik jullie complimenten geven over het gebruik.Na een demo van jullie zijn wij gestart met de app om planning en loonboekhouding te optimaliseren en overzichtelijk te maken voor de medewerkers en ons zelf. Het is een groot succes voor ons als gebruikers ook de medewerkers vinden het fijn werken.
Als wij vragen hebben reageren jullie altijd snel per mail of telefoon en wordt het meeste direct opgelost. Als er vragen zijn over verbetering en gebruiksvriendelijker maken van het systeem pakken jullie dat goed op en komen met een oplossing binnen de gestelde tijd.
Super, ga zo door!

Rini Bolle, Bolle Dier en Tuin

Werken met ViQZ heeft roosters maken makkelijker gemaakt, we kunnen sneller en persoonlijker alle informatie bij onze medewerksters krijgen. We werken nu effectiever en efficiënter.

Kim Schaafsma, Blom Mode

Werkt top dit platform!

Harry van Dalen, Sport 2000 Amersfoort

Onze vorige applicatie was beperkt tot alleen plannen en verlof en +/- uren inzichtelijk maken. ViQZ biedt dit ook maar dan veel uitgebreider en completer. Wij sturen nu aan vanuit één systeem en de medewerkers hebben alles paraat in één app.
Met meerdere winkels is het vaak lastig alle belangrijke informatie gericht bij de juiste medewerkers te krijgen. Met ViQZ hebben we de perfecte tool om o.a. productinformatie en trainingen die wij digitaal van leveranciers ontvangen via ViQZ  te delen met de medewerkers.
Verder vinden wij het erg prettig dat ViQZ naar onze wensen heeft geluisterd en daar ons account op heeft aangepast. Omdat het systeem en de app volledig in onze huisstijl kon worden uitgevoerd voelt dit dan ook echt als onze eigen bedrijfsapp.

Richard Landwer Johan, L.J. Sport
De mensen van ViQZ denken mee en voeren razendsnel gewenste aanpassingen door zodat het systeem nog beter bij onze wensen aansluit. Nog steeds heel blij met de keuze voor ViQZ. 
Marjolein Mesman, Cube Retail
Wat ik prettig vind aan ViQZ is dat het laagdrempelig is voor iedereen, dat er veel mogelijk is of op een adequate manier aangepast of geproduceerd kan worden. VIQZ is een fijn systeem.
Kim Schaafsma, Blom Mode

Ze maken waar wat ze beloven!

Bert Rossing, Interieurwinkel

De communicatie met de mannen van ViQZ is erg prettig. Ze zijn flexibel, reageren altijd snel en denken graag met je mee.

Evanne Bullema, Big-L Jeans

Onze andere modules

ViQZ online personeelsplanning wordt samen met vier essentiële modules geleverd. De vijf modules samen zorgen voor een synergetisch effect. Urenroosters maken verloopt soepeler, de interne communicatie verbetert en personeel ontwikkelt belangrijke vaardigheden. Deze processen versterken elkaar. Hierdoor wordt de kwaliteit van dienstverlening aan de klant en het rendement van uw organisatie met sprongen verhoogd. Bovenal zorgen de modules voor een versterkte verbinding met en tussen de werknemers, wat de teamspirit en de samenwerking ten goede komt.

Personeelsplanning, elearning, communiceren met personeel

Met de berichtenapp kunnen managers en personeel belangrijke mededelingen of aankondigen versturen. In de berichtenapp worden ook de verstuurde notificaties met betrekking tot personeelsroosters of wijzigingen daarin vermeld.

De nieuwsmodule en actienotificaties zorgen ervoor dat medewerkers altijd op de hoogte zijn van interessant branchenieuws of geplande acties. Deze acties kunnen verkoopacties in winkels zijn, maar ook aankondigen van webinars, cursussen of actiepunten zoals een to do lijstje.

Voor de ontwikkeling en het verbeteren van soft skills, waaronder communicatieve vaardigheden, is er de ViQZ Academy: korte online personeelstrainingen in de vorm van inspirerende, luchtige video’s en korte toetsen die eenvoudig per medewerker in te plannen zijn. De Academy trainingen kunnen ook worden ingezet bij het inwerken of de onboarding van nieuwe werknemers.

U kunt ook zelf trainingen uploaden in ViQZ Academy, zoals bijvoorbeeld video’s over nieuwe producten. Koppel daar op eenvoudige wijze vragen aan en bied de training aan aan de relevante medewerkers. Na het succesvol afronden van een training ontvangt de medewerker per mail een certificaat.

Gratis online demo

We leggen u heel graag uit hoe onze personeelstool ervoor kan zorgen dat uw bedrijf kan groeien en kennis en kunde van uw personeel stijgt. Bekijk de demo video op deze site, mocht u daarna nog specifieke vragen hebben dan kunnen we een online demo afspreken om meer details te kunnen laten zien en bespreken. Vervolgens kunt u zelf 30 dagen met de demoversie aan de slag en ontdekt u alle voordelen van onze personeelsapp.